Dni Otwarte

Dzisiaj w Pruszczu Gdańskim odbyły się dni otwarte Aeroklubu Gdańskiego. 
Atrakcją dzisiejszego dnia były loty z instruktorami  oraz wystawa sprzętu
(szybowców, samolotów i motolotni). 
Jednak celem mojej podróży tam było zdobyć informacje na temat kursu szybowcowego. I oto zdobyłam te informacje i chętnie się z Wami nimi podzielę.
Otóż kurs przewiduje 60 godzin wykładów z przedmiotów tj. prawo lotnicze, ogólna wiedza o szybowcu, osiągi i planowanie lotu, nawigacja, meteorologia itd. Następnie mamy test i w końcu po zaliczeniu testu - szkolenie za wyciągarką. Są to 62 loty - z czego 42 z instruktorem, 10 lotów samodzielnych i 3 loty egzaminacyjne. 
Jeśli chcecie zrobić taki kurs musicie mieć ukończone 16 lat, mieć wykształcenie min. gimnazjalne i dobry stan zdrowia potwierdzony przez badania lotniczo-lekarskie klasy 2. O ubezpieczeniu już nie wspominam bo to wiadoma sprawa. 
Na pewno wielu z Was zastanawia się ile taka przyjemność kosztuje. Otóż ok 4 tys. zł. 
1 tys. zł - szkolenie teoretyczne a szkolenie praktyczne 3,5 tys. + dodatkowy lot za wyciągarką. 
Jeśli chcecie się dowiedzieć jeszcze więcej to zapraszam na stronę Aeroklubu .
Poniżej wstawiam zdjęcia, które zrobiłam:






3 komentarze:

  1. I zapisałaś się na kurs? Pokaż zdjęcie Twojeee :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem:) i jestem baaaaaaaaaaardzo szczęśliwa !
      zdjęcie jest na facebook'u :)

      Usuń
  2. niestety kursy kosztują.. a pasja samolotowa i szkoły lotnicze są bardzo drogie. Skusisz się kiedyś na taki kurs?? ;)
    Mi się marzy kurs baristy za 600zł. :)

    OdpowiedzUsuń