Mam prawa czyli prawa pasażera -skrót informacji

Obiecałam to i piszę. Ten post będzie skrótem, a w zasadzie ulotką z prawami pasażera. Dłuższy post jest jeszcze w trakcie tworzenia i obmyślania - jak terminy prawnicze ująć, kolokwialnie rzecz ujmując, po ludzku. W dodatku pisząc ten post chciałabym podziękować wszystkim za miłe wiadomości i za takie zaufanie w sprawie bagażu, biletów i kwestii powiedzmy organizacyjnych związanych z lotniskiem. Nawet nie wyobrażacie sobie jaką radość mi sprawiacie pisząc do mnie z wszystkimi pytaniami :). Cieszę się, że mogę pomóc. 

Ale wracając do tematyki tego posta. Oto kilka najważniejszych "praw" :



Odmowa przyjęcia na pokład:
Odszkodowanie jakie Wam przysługuje w momencie odmowy wejścia na pokład wynosi od 125 do 600 euro. Wszystko zależy od odległości Waszego lotu i ile wynosi opóźnienie. Zwrotu całej kwoty za bilet możecie domagać się w momencie opóźnienia lotu, które wynosi minimum pięć godzin. 

Odwołanie lotu: 
Jeśli nie zostaliście poinformowali o odwołaniu lotu 14 dni przed odlotem, przysługuje Wam prawo do odszkodowania finansowego. Takie prawo posiadacie również w przypadku gdy linia lotnicza nie zaoferowała Wam zmiany planu podróży w podobnym czasie. Natomiast prawa do odszkodowania nie posiadacie w momencie kiedy odwołanie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności.

Pomoc linii lotniczych:
Jeśli Wasz lot został odwołany lub nie zostaliście wpuszczeni na pokład samolotu, macie prawo do uzyskania pomocy. W szczególnych przypadkach: wyżywienie, nocleg lub komunikacja. W razie gdyby odwołali Wasz lot lub odmówili przyjęcia na pokład przewoźnik może Wam zaproponować "możliwość kontynuowania podróży lub zwrotu pieniędzy za bilet."

source: ULC.pl / google grafika

6 komentarzy:

  1. Ale śmieszny obrazek! :))
    Czy Ty wiesz, że ja nigdy nie leciałam samolotem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz to nadrobić !! Piękna sprawa <3

      Usuń
  2. Bardzo przydatne informacje Agatko :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś leciałam z Kopenhagi do Gdańska i po godzinie krażenia nad Gdańskiem samolot zawrócił z powrotem do Danii, bo nie mógł lądować z powodu zbyt gęstej mgły. To był wieczór, ale SAS spisał się na medal. Wszyscy chętnie otrzymali bezpłatny nocleg w hotelu kilka kroków od lotniska oraz kupony na kolację w dowolnym barze na lotnisku.
    Wątpię jednak, czy tak by się zachował którykolwiek z tanich przewoźników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety niektóre prawa tanich linii lotniczych nie obowiązują:( Ale miło wiedzieć, że jakaś linia troszczy się o swoich pasażerów :)

      Usuń