Ulica rajskich dziewic


Kiedyś jedną z moich pasji było czytanie o islamie, zainteresowałam się tą religią, będąc w Turcji po wizycie w meczecie, i od tamtej pory dużo o niej czytałam. Kupowałam każdą książkę, która w tytule miała jakieś powiązania z religią muzułmańską. Zdarzyło mi się nawet być na pchlim targu gdzie kupiłam mały notesik, gdzie było wypisane 5 filarów islamu. Byłam skora przeczytać Koran lecz ktoś mi ten pomysł wybił z głowy. Z czasem moje zainteresowanie się zmniejszało i po jakimś czasie zaprzestałam czytania, czy oglądania wszystkiego, co dotyczyło tej religii. 
 


Jakiś czas temu moja koleżanka opowiadała, że w Biedronce można kupić dobre książki za małe pieniądze. Ona sama kupowała tam horrory Stephena Kinga, w które się namiętnie zaczytywała. Tak więc, gdy ostatnio pojechałam do Biedronki postanowiłam podejść do mini biedronkowej biblioteczki. Tam wśród "wielu" tytułów wypatrzyłam książkę pt. "Ulica rajskich dziewic" Barbary Wood, więc postanowiłam ją kupić. 


Jest to historia klanu Raszidów przeplatana z wydarzeniami historycznymi Egiptu. Dzieje rodu opowiada najstarsza z klanu - Amira, swojej wnuczce Jasminie, która po wielu latach wraca do Egiptu. Lata temu dziewczynę wypędził ojciec na wieść o tym, że została ona zgwałcona przez przyjaciela rodziny. Po długim czasie Jasmina dowiaduje się o wszystkich tajemnicach, intrygach i morderstwach.


Na pewno nie były to zmarnowane pieniądze! Książka wciąga od pierwszych stron, aż nie chce się przestać czytać. Kilka razy złapałam się na tym, że nie chciałam czytać dalej bo chciałam żeby książka trwała dłużej. 


Bardzo polecam tą książkę! Jeśli jest jeszcze w Biedronce to za cenę 14,99 zł, a jak nie to na pewno znajdzie się w jakiejś księgarni :) 


A tutaj dodam kilka zdjęć:

13 komentarzy:

  1. Bardzo lubię książki tego typu, chętnie bym przeczytała, żebym nie miała kilku w zapasie. Ale mam książkę w tym stylu "Arabska żona" i nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Ulica Rajskich Dziewic" umilała mi długą autokarową podróż do Francji. Bardzo mi się podobała, opisywała naprawdę rozmaite aspekty życia muzułmanek. I te wspaniałe oraz piękne, lecz także brutalne i przygnębiające

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam na studiach podobną fazę na książki o Indiach, a tam bohaterki były albo hinduistkami, albo właśnie muzułmankami. Pamiętam, że niesamowite wrażenie zrobiły na mnie książki Sundaresan Indu "Dwudziesta żona" i "Święto róż" o cesarzowej Nur Jahan. Też polecam, jeśli jeszcze nie znasz (choć pewnie znasz). A "Ulicę" w wolnej chwili chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam wiec dzieki! Na pewno przeczytam jak znajde :)

      Usuń
  4. Chyba tą książke widziałam w Biedronce albo w Rosmannie ;)
    Na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Również uwielbiam kupować książki, jak wpadniemy z moim mężem do Empiku to przepadamy:) Ale również lubię trafiać na fajne przeceny i okazje, gdyż filmy, książki czy muzyka są dość drogie proporcjonalnie do zarobków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super jest ta możliwość kupna książek za tak małe pieniądze (:

    OdpowiedzUsuń
  7. A czytałaś Persepolis? Polecam. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/41645/persepolis-historia-dziecinstwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dzięki! Nie czytałam:) z chęcią przeczytam!

      Usuń
    2. Aaaaaa! Uwielbiam Persepolis i Satrapi. Jakby co, to jest komiks - i są dwie części. Na jego podstawie nakręcono film animowany, który był nominowany do Oscara. Ale komiks 10x lepszy. Chyba sobie zaraz jeszcze raz przeczytam!
      http://www.youtube.com/watch?v=3PXHeKuBzPY

      Usuń
  8. Zawsze kiedy czytam dobrą i wciągającą książkę zawsze pod sam koniec dzielę ją sobie i drobię żeby zbyt szybko nie skończyć!

    OdpowiedzUsuń
  9. te zdjecia są rewelacyjne! Takie nowoczesne, pokazują, że niektórzy w islamie również idą z duchem :) Pamiętam okres Twojej fascynacji islamem, bo wtedy mniej więcej przebiegał też i mój ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam! Dzięki naszej fascynacji się poznałyśmy :)

      Usuń