"Ciekawość - Katastrofa Lotnicza"

Ponieważ ostatnio dużo mówi się o przyczynach katastrof lotniczych (głównie z powodu katastrofy w San Francisco) postanowiłam z ciekawości obejrzeć bardzo ciekawy film pokazujący wypadki lotnicze od środka. 
Projekt, którego pomysłodawcami jest czterech ekspertów, miał za zadanie odtworzyć moment katastrof krok po kroku. Dzięki rozbiciu boeinga 727 nazwanego w filmie "Big Flo" eksperci mogą wprowadzić nowe innowacyjne technologie, aby zwiększyć prawdopodobieństwo przeżycia pasażera. Z filmu dowiadujemy się, czy pozycja podana w instrukcji samolotu na wypadek awarii jest bezpieczniejsza od pozycji wyprostowanej,  w co - w momencie zderzenia z ziemią uderza człowiek ciałem i która część ciała może najbardziej ucierpieć, czy które miejsca w samolocie są najbezpieczniejsze. 
Oczywiście, nie każda katastrofa lotniczy wygląda tak jak przedstawiona w filmie. Jest to drugi w historii  eksperyment, który z pewnością wprowadzi wiele nowego w funkcjonowanie samolotów. 
Naprawdę warto obejrzeć ten film choćby z ciekawości, jak wygląda wnętrze samolotu podczas wypadku. 

 źródło: focus.pl


Ciekawość - Katastrofa Lotnicza odc.1 Część 1 przez Mateusz_Nalepka


Ciekawość - Katastrofa Lotnicza odc.2 Część 2 przez Mateusz_Nalepka

7 komentarzy:

  1. Dzięki za linki! Mój chłopak nawet lubi samoloty i myślę, że też zainteresuje go ten film.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałem dużo filmów o katastrofach lotniczych. Mam wrażenie, że miejsca z tyłu samolotu są bezpieczniejsze, a pozycja głowa do kolan przy awaryjnym lądowaniu nie jest taka oczywista ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już obejrzałam, ciekawy film :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj. Trafiłam na twojego bloga przypadkiem i myślałam, że będzie to blog podróżniczy. Mimo, że nie do końca to podróże są głównym tematem tego bloga, to wcale nie jestem rozczarowana. Widzę, że tak samo jak ja uwielbiasz samoloty. Co więcej podajesz mnóstwo informacji nt. praw pasażera itd. Dzięki wielkie. Przeczytałam wszystko i od razu jakoś tak bardziej świadomie się czuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :) zapraszam częściej!

      Usuń