Pilot. Naga Prawda. Czynnik ludzki w katastrofach lotniczych.

Z reguły jestem ciężkim czytelnikiem. Większość książek jeśli nie zainteresuje mnie po pierwszych 20 - 30 stronach to porzucam z myślą "kiedyś przeczytam". Wędrując kiedyś po księgarni natknęłam się na tą oto książkę. A, że tematyka odpowiadała akurat teraźniejszym wydarzeniom i wielu rozmową w telewizji (wypadek w San Francisco) postanowiłam ją wziąć. 




Ilu z nas po jakiejś katastrofie zastanawia się: co się stało? Jak? Czyja to wina? Zawiodła maszyna czy pilot? Odpowiedź znajdziecie w książce Davida Beaty "Pilot. Naga prawda. Czynnik ludzki w katastrofach lotniczych". Większość katastrof lotniczych spowodowanych jest przez błąd pilota. Ponadto pomimo rozwoju awiacji czynnik ten pozostaje bez zmian. Dlatego autor podjął się zadania analizy dlaczego tak się dzieje? Książka podzielona jest na rozdziały, w których autor analizuje poszczególne typy błędów pilotów - przywołując przykłady konkretnych wypadków. 

Od samego początku książka wciąga, razem z autorem zaczyna się analizować nasze pochodzenie i psychikę ludzką w momencie stresu. Niesamowita jest wiedza autora i w jaki sposób ją przekazuje. Nie jest to książka przeznaczona tylko dla pilotów, czy osób związanych z lotnictwem. Każdy zainteresowany psychologią, czy ciekawy odpowiedzi na wyżej postawione pytania, powinien przeczytać tą książkę.

1 komentarz:

  1. Czytałem i też polecam tą książkę.. :)

    OdpowiedzUsuń