AUTOSTOPEM PRZEZ ŻYCIE

Wiem, że blog nie jest blogiem o autostopie ani o podróżowaniu, a mi samej daleko do bycia autostopowiczką, ale musiałam napisać o tej książce tu na blogu. Choćby z jednego powodu - ogromna pasja, która wręcz wylewa się  z książki. W ilu to już postach pisałam, że do typowym podróżnikiem nie jestem - spanie na dworcu, czy przy drodze - odpada, jazda autostopem - odpada, samotne podróże - zdecydowanie odpada! Aż w końcu do moich rąk trafiła książka Przemysława Skokowskiego Autostopem przez życie , która może trochę przekonała mnie do tego rodzaju transportu. 



Przemek już na samym początku pisze by książkę traktować jak pamiętnik, który dostaliśmy od znajomego do przeczytania po udanej podróży. Tak też jest, z kartki na kartkę coraz lepiej poznajemy autora i zaczynamy się z nim "zaprzyjaźniać" przeżywając historie jego podróży. 
Lecz to nie jest zwykła podróż. Jednym z celi jest zrealizowanie projektu o nazwie "Postcards from Europe". Poprzez internet Przemek poprosił ludzi z całej Europy o przesyłanie pocztówek, z krótką informacją dla dzieci z sierocińców z Azji.  Tym sposobem chciał zwrócić uwagę ludzi na problem dzieci w krajach Azji. 



Książka jest bardzo ciekawa. Jak dla mnie bardzo fajnie napisana - razem z Przemkiem przeżywa się każdą przygodę - od szukania autostopu na trasie, po przygody w miastach jego pobytu. Ma się wrażenie jakby pisał dokładnie do osoby, która akurat książkę czyta. Podziwiam ogromną pasję i chęć do realizowania celu. A szczególnie spokój - bywają w książce sytuacje, na które ja osobiście czytając książkę reagowałam bardzo emocjonalnie (choćby sytuacja z zamknięciem się w mieszkaniu hosta w Moskwie i jego odpowiedź na Przemka smsy). 



4 komentarze:

  1. Hej Agatko.
    Dawno mnie tu nie było, jak i dawno nie rozmawiałyśmy. U mnie sporo zmian, czas się spotkać! :D

    Post bardzo ciekawy, podziwiam takich ludzi! Mają ciekawą dusze i dużo przeżytych przygód i wrażeń :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam blog Przemka, podziwiam go za odwagę i dążenie do wytyczonych celów. Niech no ja tylko dorwę tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  3. i ja może zmienię moje nastawienie do podróżowania:) Piękna inicjatywa i urzekło mnie to zdjęcie z Moskwy !

    Gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super! bardzo ciekawy post! raz jechałam autostopem i miło to wspominam:)

    OdpowiedzUsuń