Etat w Chmurach - książka

O zawodzie stewardessy pisałam już kiedyś w jednym z postów. Dostawałam wiele pytań o tą pracę, a w związku z tym, że również niewiele wiem postanowiłam zapytać o to Olgę, która pracuje dla jednej z linii lotniczych. Post możecie przeczytać TUTAJ . Kilka miesięcy później do moich rąk trafiła książka Etat w chmurach autorstwa Teresy Grzywocz. 



Początkowo myślałam, że książka będzie podobna do tej Sebastiana Mikosza "Leci z nami pilot", w której Były i Teraźniejszy prezes LOTu bardzo ciekawie tłumaczy lotnictwo przeplatając treść różnymi historiami właśnie z życia na lotnisku. Tak się nie stało.

Historia opowiada o życiu stewardessy w jednej z Arabskich linii lotniczych. Jakich? Tego autorka nie zdradza, a kraj, w którym mieszka określa mianem "Arabowa". Z książki dowiadujemy się o tym jak wyglądała rekrutacja, późniejsze kursy w "Arabowie", i już sama praca połączona ze zwiedzaniem.

Książka jest ciekawa. I tego nie mogę nie napisać. Natomiast sposób w jaki autorka opisuje swoje życie w "Arabowie" w ogóle mi się nie podoba. Miałam wrażenie częstych powtórzeń sformułowań. Początkowo lekko się zgubiłam ponieważ książka zaczyna się od rozdziałów w którym stewardessa opowiada o tym jak trwały kursy przygotowawcze do zawodu, po czym przeskakujemy do czasu podjęcia decyzji o pójściu na rekrutacje i znów przeskakujemy do "Arabowa", gdzie zaczyna się już praca. Nie oceniam pomysłu na taki sposób napisania książki, natomiast mnie osobiście się on nie podobał. Tak już mam - Lubię ciągłość wydarzeń. 

Natomiast bardzo cieszy mnie, że istnieje już taka pozycja na liście książek o lotnictwie. Zainteresowanym "etatem w chmurach" na pewno przybliży pracę stewardess, a czy zachęci? Tego nie wiem.


4 komentarze:

  1. Może być ciekawa bo "Arabowo" to zupełnie inna bajka niż u nas.

    OdpowiedzUsuń
  2. co do książki, to w sumie masz rację...
    ja wczoraj kupiłam http://www.randomhouse.com.au/content/titles/9780857982193.jpg :)
    jak przeczytam to się podzielę wrażeniami! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie kupiłaś? I jak najbardziej - daj znać jak przeczytasz !!! :)

      Usuń
  3. Lubię książki o tej tematyce, są mi bliskie z uwagi na zainteresowania, pasje. Tego tytułu nie czytałem jeszcze. Natomiast czytałem wspominaną książkę Mikosza, airBabylon, Air Confidental.

    OdpowiedzUsuń