moda lotnicza - pan am

Nieistniejąca już linia lotnicza - mi najbardziej kojarząca się z jednym z moich ulubionych seriali (TUTAJ pisałam o serialu). Znana pod nazwą Pan Am - Pan American World Airways była największą międzynarodową linią lotniczą w Stanach Zjednoczonych od 1927 do czasu upadku (1991). 


Linia była uosobieniem wysokiej klasy podróży lotniczych, najnowszych samolotów, nie mającej sobie równych obsługi i oczywiście - pierwszej klasy stewardess. Ubranych w najbardziej kojarzące się z linią niebieskie mundurki. Niebieska spódnica i żakiet, z wystającą białą koszulą, a do tego kapelusik. W 1970 roku stewardessy latały również w beżowych strojach. 

W ramach ciekawostki, którą znalazłam w internecie, powiem Wam, że studio filmowe w Hollywood wciąż podtrzymuje marzenia lotnicze o "podróży" z Pan Am. W replice B747 możecie przeżyć lot na pokładzie bardzo podobnym do tego, którym niegdyś latali pasażerowie. Te same naczynia, kieliszki, a nawet stewardessy ubrane w autentyczne mundury Pan Am, serwujące pasażerom koktajle, a to wszystko w pierwszej klasie. Cena "jedyne" 270 dolarów. 











2 komentarze:

  1. Super artykuł. Mogła byś napisać też coś o Emirates ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak. Pan Am kojarzy mi się z niezwykłą elegancją, odpowiedniością. Szkoda, że nie miałem okazji nimi lecieć :)

    OdpowiedzUsuń