Terminal 2 - Terminal Królowej - Londyn

Wyobrażaliście sobie kiedyś raj? Według encyklopedii jest to miejsce lub kraina w zaświatach. Istotą krainy jest to, że panuje tam doskonałość. Ja takie miejsce znalazłam na ziemi. Gdzie się znajduje? Położone w zachodniej części Londynu - 24 km od centrum miasta lotnisko Heathrow od czwartkowej wizyty stało się moim rajem na ziemi. Znalazłam się tam dzięki zaproszeniu od Polskich Linii Lotniczych LOT z okazji otwarcia terminalu T2 zwanego "Terminalem Królowej" i w związki z świętowaniem rozpoczęcia korzystania przez LOT z Terminala. 


fot. Piotr Bozyk / pasazer.com

Otwarty 4 października terminal T2 obsługiwać będzie wszystkie linie lotnicze zrzeszone w Star Alliance. Jest to najnowocześniejszy Terminal na lotnisku Heathrow. W T2 znajduje się 28 gateów i 60 stanowisk check-in. Dodatkowo na terminalu znajduje się również 66 automatycznych kiosków check-in, które zdecydowanie skracają czas odprawy (tym bardziej jeśli nie ma się bagażu do nadania), dzięki którym szybko znajdziecie się przy kontroli bezpieczeństwa ( 29 stanowisk! ), a zaraz potem w strefie odlotów. 


fot. Piotr Bozyk / pasazer.com

fot. Piotr Bozyk / pasazer.com

                                                                                           fot. Piotr Bozyk / pasazer.com

Czekając na swój samolot na pewno nie będziecie się nudzić, a już na pewno nie zgłodniejecie. W strefie odlotów znajduje się 17 restauracji, które wyznają zasadę 15 minut. Co to znaczy? Zamawiając posiłek nie będziecie na niego czekać dłużej niż 15 minut. Terminal spełnia również rolę mini galerii - możecie zaszaleć aż w 33 sklepach. 


fot. Piotr Bozyk / pasazer.com

fot. Piotr Bozyk / pasazer.com


Dodatkowo kupując bilet w business klasie LOT możecie skorzystać z nowego salonu biznesowego, z którego ma się widok na pas startowy. O nowej ofercie LOTu napiszę w innym poście. 

Mnie się Terminal bardzo spodobał. W ogóle lotnisko jest dla mnie niesamowite! Tak jak pisałam na początku - mój raj na ziemi. Wychodząc z samolotu nie mogłam z zachwytu. Po raz pierwszy na żywo zobaczyłam mój ukochany samolot A380, który do tej pory widywałam jedynie na zdjęciach. Kilka metrów od niego stał B747. Wyobraźcie sobie moje szczęście! Dzięki temu, że Terminal jest oszklony większość samolotów jest na wyciągnięcie ręki. 







5 komentarzy:

  1. Czytając ten wpis, przypomniał mi się mój pierwszy (i niestety jedyny) lot samolotem. Łzy w oczach przy startowaniu - niezapomniane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolorystyka jak w Monachium, wygląda jak zrobiony specjanie na życzenie Lufthansy. :-)
    SUPER, że miałaś okazję być, też się wybieram, może w styczniu lub lutym się uda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam swoje pierwsze spotkanie w Kopenhadze z A380 :) Łzy same do oczu napłynęły ze szczęścia :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Heathrow to miasto w mieście. Kiedy pojechałem tam po raz pierwszy, z godzinę po prostu łaziłem po terminalu, chłonąc jego ogrom. A potem się dowiedziałem, że to tylko jeden z pięciu...
    Tak czy siak, fajna wycieczka. Szkoda że na Londyn nie mieliście więcej czasu, to moja ulubiona zachodnioeuropejska metropolia. Tam warto wpaść na tydzień minimum.

    OdpowiedzUsuń