6 najlepszych niestandardowych akcji linii lotniczych

Po moim mini rankingu najciekawszych profili instagramowych linii lotniczych pora na kolejny ranking. Tym razem pod lupę wzięłam niestandardowe akcje. 

1. WestJet

Królem najlepszej niestandardowej akcji lotniczej jest zdecydowanie WestJet i jego akcja Christmas Miracle. Dla tych, którzy jeszcze o tym nie słyszeli (jak to możliwe?), pokrótce przytoczę o co chodziło. 

Na lotnisku w Toronto niespodziewanie pojawiła się maszyna w kształcie prezentu, gdzie przed wylotem można było zeskanować swoją kartę pokładową i... porozmawiać z Mikołajem o swoim wymarzonym prezencie. Później już tylko wybrać się na lot do Hamilton. Podczas podróży zadziała się magia. Mikołaj postanowił spełnić marzenia pasażerów i zamiast bagaży na taśmach w porcie docelowym wyjechały wymarzone prezenty. 

Do tej pory nie mogę przeżyć życzenia jednego z pasażerów, który poprosił o skarpetki i bieliznę, gdzie pozostali pasażerowie dostali choćby ogromny telewizor, ale może go to uszczęśliwiło. Tak czy inaczej, akcja jak dla mnie jest mistrzostwem tego co można zrobić i na jaki pomysł wpaść, a do tego jak bardzo zachęcić do latania z tym przewoźnikiem. Oby więcej takich akcji! 


2. LOT

Myślę, że jestem sprawiedliwa stawiając naszego polskiego przewoźnika na podium. Akcja flash mob dla półmilionowego pasażera Dreamlinera zawładnęła moim sercem, a ja za każdym razem oglądając akcję mam ogromny uśmiech na twarzy i żałuję, że mnie tam nie było. Flash mob chwytliwy bo ostatnio na gate pasażer zapytał mnie, czy w ramach czekania na samolot mogę im coś zaśpiewać (o zgrozo!) jak to zrobiła agenta w wydarzeniu LOT. 

W skrócie: Podchodzi pasażer do check-in'u, agentka zaczyna mu śpiewać, później inny podróżny i nagle wszyscy wokół zaczynając tańczyć i śpiewać do przeboju Mamma mia (w wersji polskiej). Rozkręca się całkiem fajna impreza, by na koniec z zasłoniętej sceny pojawiła się pani gratulująca półmilionowemu pasażerowi. Mina pana Maćka - półmilionowego pasażera - bezcenna. 

Ogromny plus dla LOTu. Cieszę się, że świętowanie takiego wydarzenia nie skończyło się na uścisku dłoni prezesa. Czekam na kolejne niespodzianki. 

3. Norwegian

Miałam ominąć tego przewoźnika. Na liście linii lotniczych, które sobie wypisałam i, po których szukałam fajnych akcji, liczyła prawie 30 linii, wśród nich Norwegian. Przez chwilę patrząc na ten podpunkt myślałam - nie, ten przewoźnik na pewno nie zrobił niczego fajnego, bo przecież w ogóle nie kojarzy mi się z takimi akcjami, ale dla zaspokojenia poczucia winy postanowiłam sprawdzić.

O jakie było moje zdziwienie, gdzie po kilku minutach szukania znalazłam akcję organizowaną przez norweską linię lotniczą. W ramach reklamowania połączenia do Nowego Jorku, stworzyli świetny sposób na zainteresowanie pasażerów. Świetnie zrobiony filmik, krótko na temat i zabawnie. 

Zaczepiający ekran postawiony w centrum handlowym w Oslo, zachęcał do podchodzenia przechodniów i zapraszał na wirtualną wycieczkę do Wielkiego Jabłka. Droga po Nowym Jorku wyglądała jak ta z google maps, gdy włączy się opcję street view z tym, że w tym czasie po mieście jeździli przesympatyczni panowie w taksówce oznaczonej logiem Norwegiana i to oni oprowadzali zaczepionych przechodniów opowiadając im o mijanych atrakcjach. 

Dobra robota, Norwegian!


4. KLM

Pisząc o tym przewoźniku nie mogę nie napisać o fajnie zrobionym graficznie profilu na YouTube. Naprawdę zachęciło mnie to do przeszukania kanału w celu znalezienia ciekawej akcji. Znalazłam. Fajnie wymyślona akcja KLM Surprise, skierowana bardziej na media społecznościowe. Korzystając z aplikacji Twitter, grupa osób szukała ludzi, którzy wspominali danego dnia, że właśnie lecą KLM na swoje wakacje lub do pracy. W porcie przesiadkowym wyszukiwali te osoby i wręczali im prezenty, które pomóc im miały w dalszej podróży.


Przyjemna akcja. Aczkolwiek myślę, że podobałaby mi się jeszcze bardziej, gdyby filmik na YT byłby ciekawej zrobiony. Nagranie jest za długie, za mało dynamiczne, a filmik po trzech minutach staje się nudny. Brakuje mi również muzyki, która właśnie nadawałaby ekspresji wydarzeniu. 


Tak czy inaczej, był to na pewno miły gest w kierunku pasażerów ze strony KLM. 





















5. Austrian Airlines

Coś dla fanów WIXY.


Szczerze mówiąc kiedy znalazłam tą akcję, nie mogłam uwierzyć, że coś takiego naprawdę ma miejsce. Do tej pory nie wierzę, ale informacje potwierdza i sama strona przewoźnika i inne portale. Tak więc nie pozostaje mi nic innego jak napisać o co chodzi.


Austrian Summer Splash była to akcja, a raczej impreza, zorganizowana przez linię Austrian Airlines dla 193 absolwentów liceum, świętujących zakończenie szkoły. Na pokładzie samolotu przewoźnika licealiści, lecący do Antalyi, świętowali zakończenie szkoły. 


Ciekawa akcja, aczkolwiek nie moje klimaty.



























6. Air Canada

Znowu temat świąteczny. Chyba najlepszy okres na obdarowywanie najbliższych i... pasażerów. Air Canada stworzyła swoją akcję Gift of Home fot the Holidays. Wiedząc o spotykających się w Londynie- nie mogących polecieć na święta, Australijczykach, linia Air Canada postanowiła zrobić im niespodziankę i zjawić się na spotkaniu z biletami do Australii właśnie na święta. 


Miło, sympatycznie. 
























2 komentarze:

  1. Super ! Również uważam, że słusznie umieściłaś LOT na podium. Pisałem już wcześniej, że także ta akcja mi się podobała i była fajna. Znam jeszczę Westjet-u. Przyznam, że teraz ja nie dowierzam z tym Austrian-em... :)

    OdpowiedzUsuń