4 najlepsze logotypy linii lotniczych

Niektóre samoloty rozpoznajemy po logotypach - kto z nas stojąc na górce spotterskiej w Warszawie nie rozpoznałby startującego Emirata? Już nie wspominam o PLL LOT, czy Turkish Airlines. Ale zastanawialiście się kiedyś kto zaprojektował loga, które tak wszyscy dobrze znamy i rozpoznajemy? Postanowiłam napisać o twórcach logotypów, które mnie się najbardziej podobają. 

FINNAIR 



Finnar zachwyca mnie swoimi pomysłami na design. Poza ładnym logo - inwestuje w przepiękne wnętrza samolotów, a dokładnie dodatki zaprojektowane przez fińską firmę Marmekko (o których pisałam TUTAJ). 

Finnair powstał w 1923 roku jako AERO O/Y. 

Najnowszy logotyp fińskiego przewoźnika zaprojektowała agencja reklamowa SEK&Grey. Nowe logo oglądać możemy od 20 grudnia 2010 roku. Agencja postanowiła odświeżyć i usprawnić identyfikację wizualną, a także nie zapomniała o dziedzictwie "logotypowym" firmy. Fajnie, że logo od lat 60 tych pozostaje w tych samych "klimatach" i o tym pamiętał SEK&Grey tworząc coś nowego. Dlaczego o tym piszę? zwróćcie uwagę na poniższe loga jeszcze AERO O/Y. Od 1920 roku zmieniały się średnio co 5-10 lat nie utrzymując nawet podobnego wyglądu, który można by było zapamiętać. 

Co najbardziej podoba mi się w nowym logo? kolor! Uwielbiam ten odcień niebieskiego!




LOT 



Kto obserwuje mojego instagrama wie, że mam słabość do tej linii lotniczej. Szczególnie jeśli chodzi o ich gadżety. Logo LOTu uwielbiam. I szczerze przyznam, że dopiero niedawno zaczęłam się zastanawiać, kto stworzył logotyp, który widuje na samolotach i na każdym gadżecie LOTu, który posiadam. 

Twórcą tak dobrze znanego Wam logotypu Polskich Linii Lotniczych LOT jest Tadeusz Gronowski. W 1929 roku wziął udział w konkursie zorganizowanym przez polskiego przewoźnika na wyłonienie ich nowego znaku towarowego i wygrał. 

Napis LOT z żurawiem! (tu wykrzyknik ponieważ wiele osób uważa, że w kole mamy bociana) w literce O towarzyszy polskiemu przewoźnikowi od tamtej pory i jest niezastąpiony. Proste i przejrzyste logo jest jednym z piękniejszych jakie widziałam. 





ETIHAD AIRWAYS



Jest to jedno z dostojniejszych logotypów linii lotniczych. Etihad przez długi czas będzie mi się kojarzył z klimatyczną sesją zdjęciową nowych mundurów załóg. Coś pięknego! Ale wróćmy do tematu - projektantem logo jest Fadzil Shah - próżno pisać coś więcej na jego temat. Internet niestety tym razem zwiódł i informacji o autorze nie ma. 

Poza samym logo bardzo, ale to bardzo podobają mi się malowania samolotów. Póki co widziałam je tylko na moich ukochanych samolotach (tylko w internecie) A380 i na poniższym B787. Oby więcej takich malowań. Są przepiękne!




SWISS




Linia, której social media zachwycam się na każdym kroku. O ich instagramie pisałam już na blogu w ramach rankingu najlepszych profili instagramowych linii lotniczych. Nie mogło ich zabraknąć również w tym rankingu. 


Flagowy przewoźnik Szwajcarii powstały w 2002 roku po upadłości Swissair lata z logiem zaprojektowanym przez Tyler Brule. Projektant miał zaprojektować "look and feel" linii - jak dla mnie zdecydowanie mu się udało. Proste, przejrzyste logo - i co najważniejsze - również mój ulubiony kolor. 




3 komentarze:

  1. Nad innymi logotypami się nie zastanawiałem - kto je stworzył, jednak w przypadku LOT-u jest inaczej. Przyznam, że też b. lubię LOT i nawet dość często z nimi podróżuję. Oprócz tego pisałem trochę o nim na blogu. Logo Swiss-u jak najbardziej ma coś w sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez nie wiedziałam że PLL LOT ma żurawia w logo o.O Bądź co bądź, z wymienionych wyżej, najbardziej podoba mi się ETIHAD AIRWAYS. Jednak najbardziej uwielbiam logo wizz air. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Logo PLL LOT uważam za najlepsze, niekoniecznie przez sympatie patriotyczne ;) Pamiętam nawet, jak kiedyś na FB była akcja w obronie żurawia PLL LOT, co świadczy o przywiązaniu do tego symbolu :) Swego czasu równie piękne logo miał Kingfisher...

    OdpowiedzUsuń